פגישות בשידוכים לחרדים

מערכת שורש  יט שבט, תשפב  1/21/2022

לאחר ארבע או חמש פגישות שידוכים על המשודכים להחליט אם רצונם להינשא או להיפרד, ואם ברצונם להינשא יודיעו זאת להוריהם
.......................

פגישות בשידוכים לחרדים

צילום: freepik

למעשה לפני השלב הראשון בשידוכים לחרדים יש לעשות "חשבון נפש" ולהגדיר , מה אני בכלל רוצה , איך אני רואה את המשפחה שלי, איפה ארצה לגור, איזה סוג בית להקים, כמה שעות להשקיע בלימוד תורה, באילו מסגרות ילמדו הילדים ועוד פרטים מהותיים נוספים.

השלב הראשון – נרשמים אצל שדכן או שדכנית שעוסקים בשידוכים לחרדים ,שבו מעברים לשדכן או לשדכנית את הפרטים האישיים ונתוני החיפוש שאנו מעוניינים.

השלב השני – לאחר שמקבלים הצעה לשידוך, עורכים בירור על המועמד\ת, סדר היום שלה, מידות, היכן למד\ה ולמה שואפים ועוד../

השלב השלישי – לאחר שהחלתנו שאכן הפרטים ה"טכניים" תואמים ברובם ולפחות בדברים המהותים את הצפיות שלנו, נפגשים לשלב השידוכים.

שלב השידוכים לחרדים הוא שלב חשוב מאוד וצריך לו כובד ראש.

משך זמן פגישת שידוכים יהיה בן שעה לשעתיים לפי הצורך והעניין, וראוי ונכון לקים את הפגישות בשידוכים בבית מכרים שיקצו לשם כך חדר פנוי ושקט עם כיבוד קל מאשר להיפגש בבית מלון או לשוטט ברחובות העיר.

ויש ליחס לפגישות השידוכים האלו חשיבות מרובה וכובד ראש, שהרי זו ממש עסקת חיים ולדורות , ויזהרו שלא להמשך אחר דמיונות אלא לראות את המציאות כמו שהיא.

לאחר ארבע או חמש פגישות שידוכים על המשודכים להחליט אם רצונם להינשא או להיפרד, ואם ברצונם להינשא יודיעו זאת להוריהם, ויבקר החתן בבית הורי הכלה, וכן הכלה תלך להכיר את הורי החתן, ואם דעת ההורים גם היא נוחה מהשידוך, יפגשו ההורים ויחליטו ביניהם על ענייני הממון וענייני עריכת החתונה, ודברים אלו צריכים להעשות בין המשפחות בלא לגרום אילוצים ולחצים כספיים שהם למעלה מיכולתו של מי מהצדדים

מי שמעכב את זיווגו או זיווג ילדיו בשל ממון הרי הוא טועה מדרך השכל, אלא כל שבן או בת הזוג המוצעים טובים האחד בעיני השני ובעלי יראת שמים יש לקיים את השידוך באמצעים הכספיים הקיימים.

חתן שמסרב לשאת לאישה את משודכתו עד שימלא אביו או אבי הכלה אי אלו תנאים בממון לא יצליח ואין זיווגו עולה יפה.

בשידוכים לחרדים חשוב לדעת: מומים שבסתר, חולאים גופניים ונפשיים, חובות כספיים, גיל, בעיות ביכולת הולדה, וכל דבר שהוא ידוע כחשוב ומקפידים עליו בני אדם בשידוכים אסור בשום פנים ואופן להסתיר ולגנוב דעת הבריות, ובדבר שיש בו ספק יש להתייעץ עם מורה הוראות מובהק, והולך בתום ילך בטח.